2016. március 15., kedd

Hogyan találjuk meg a megfelelő tisztítószereket?

Majdnem 5 éve vezetem a saját háztartásunkat és majdnem 10 éve költöztem el életvitelszerűen a szüleimtől. Ez azt jelenti, hogy a kollégiumi szobát és fürdőt is megegyezés alapján takarítottuk, amihez a takarító eszközöket és vegyszereket is nekünk kellett megvenni. Aki volt kolis az tudja, hogy olyankor az ember mindig éhes és sosincs pénze. Vagy ha van is, azt nem a tökéletes takarítószerre költi vagy egy drága mosógélre, hanem inkább elmegy bulizni vagy vásárolni. 

Ebből kifolyólag rengeteg ilyen dolgot kipróbáltam. Utánzatokat, alternatív megoldásokat. Volt amelyik működött, volt, amit már akkor kidobtam volna, mikor először beöntöttem a mosdókagylóba. Mikor a párommal albérletbe költöztünk, kezdtem jobban odafigyelni arra, hogy mi kerül a kosarunkba  és akkor kezdtem kicsit környezettudatosabb is lenni. Végül kialakult egy rutin ebből is. Most megmutatom nektek azokat a termékeket, amiktől nem válok meg, mert tudom, hogy úgy végzik a dolgukat, ahogy az kell. Nincs bosszankodás, nincsenek fölösleges körök. Mert tudjátok, amennyit nyerünk a réven veszítünk a vámon. Vagy mi... :)

Takarítás


Az első, amit megtaláltam, az a mosogatószer. Nekem a legjobb a Jar. Ebből tényleg kevés kell, még a legzsírosabb edényhez is. A kedvencem a citromos. Most ezt a platinumost vettük meg, teljesítményben ugyanolyan jó, viszont az illata csak a flakonban csábító, mosogatás közben már nem annyira. 

Ha fertőtlenítés, akkor Domestos. Legyen az fürdőszoba,  wc vagy konyha. Még a felmosó vízbe is szoktam rakni, sőt egy-egy betegség-megfázás után még át is törölgetek mindent egy kis Domestosos kendővel. 

Wc-re visszatérve, a másik bevált a Bref  gél és a golyó. Tudjátok, amit be kell akasztani. Egyik ilyesmi termék sem tudja azt az illatot és tisztaságot hozni, ment ezek. 

Konyhai króm eszközök takarítása cif-fel. Bár nem csak a konyhai króm, hanem a műanyag eszközöket is csillogóvá teszi és a kerámiákat is a fürdőben. 

Mosás

Mosással vagyok még egy kicsit hadilábon, mert öblítőből is és mosószerből is sok mindent használtunk már. Ami számomra fontos, hogy friss illatúak legyenek a ruhák még egy pár nap után is, ha kiveszem a szekrényből, a törölközők ne keményedjenek meg és az ágyneműbe öröm legyen bebújni. Nemrég bekerültem a 2000 szerencsés közé akik a trnd jóvoltából tesztelhetik az Ariel és Lenor mosókapszula és öblítő párosát. Sőt, még ajándékozni is tudok belőle a rokonoknak, kollégáknak és megosztjuk a tapasztalatainkat a honlaton. 


Eddig öblítőben, ami teljesítette az elvárásaimat az a Coccolino Creations Tiare Flower & Red Fruits volt, de ez a Lenor Gold Orchid felveszi vele a harcot. Nagyon elégedett vagyok mindkettővel. 

Mióta az eszemet tudom anyukám mindig Ariel-t használt, aztán én végigpróbáltam szinte az összes port, gélt és kapszulát. Egyenlőre én sem tudok jobbat. Ez a Mountain Spring kapszula tényleg teszi a dolgát a fehér ruhákkal is és a színessel is. Sőt, még a törölközők se keményednek ki ettől a párostól. 

Környezettudatosság

Vannak dolgok, amiket nálam nem lehet helyettesíteni, vagy csak én nem vagyok még felkészülve ezekre a megoldásokra. Viszont vannak, amiket már régóta alkalmazok, mert úgy vagyok vele, hogy ha mindenki legalább egy kicsit hozzájárul a környezetünk megóvásához, - az alapvető szelektív hulladékgyűjtésen és az utcán való nem szemetelésen túl - már az is nagy előre lépés. 

Pár dolog, amit rendszeresen használok a háztartásban: 
  • ecet: a legjobb vízkőoldó. Csapok, mosdókagyló, kád. Mind-mind csillog tőle. 
  • szódabikarbóna: függöny vagy fehér ruha mosáshoz nem használok fehérítőt, hisz tökéletesen hozza ezt a szódabikarbóna is. Ja, és a fogaim is ezzel fehérítem. 
  • citrom: a króm főzőlap tisztításának alternatívája. Ablakpucoláshoz ecetes citromleves vizet használok. Szépen tisztít és csillog tőle az üveg. Csak egy jó kendő kell mellé. 
  • illóolajok: felmosóvízbe csepegtetek egy keveset és az egész lakás illatozik. 
  • teafaolaj: fertőtlenítő hatású, párologtatóba, felmosóvízbe. Oké, hogy a Domestos a kedvenc, de ha nincs betegség, akkor egy alap fertőtlenítést tökéletesen megold a teafaolaj is. 
Nektek van bevált terméketek, amit nem cserélnétek le? Mit tesztek a környezetünkért?



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése