2016. január 6., szerda

Hogyan készítem a házi fűszerkeverékeket?

Mikor elkezdtem önállóan főzőcskézni az első lépések között volt, hogy felvásároltam mindenféle fűszerkeveréket. Később változott az ízlésünk és szinte csak sót borsot, és zöldfűszereket használtam. Aztán jött egy újabb korszak, mikor szabadon elkezdtem kísérletezni az ízekkel, fűszerekkel. Rájöttem, hogy melyeket szeretjük igazán, melyekkel bánjunk csínján. A mi szájízünkre hangolva összeállítottam azt, ami jól áll a szárnyasoknak, és ami a sertésnek.


Ezek alapján, ma megosztom veletek a kedvenceimet. Ezeket összekeverve kisebb üvegekben tárolom, és úgy rakok az ételekbe ízlés szerin. Alap, önállóan kapható, őrölt dolgokból rakom össze, így nincs tele tartósítószerekkel és ízfokozókkal, mint a legtöbb bolti fűszerkeverék.

Sertés fűszersó:
 1 ek só, ¾ ek pirospaprika, ½ ek fokhagyma granulátum, ½ ek kömény, ½ ek feketebors, 1 tk kakukkfű, 1 tk rozmaring, 1 tk koriander

Szárnyas fűszersó:
1 ek só, ¾ ek pirospaprika, ½ ek fokhagyma granulátum, ½ ek feketebors, 1 tk majoranna, 1 tk kömény, 1 tk mustármag, 1 tk chilipaprika

Mexikói fűszerkeverék:
1 ek római kömény, 1 ek oregánó, 1 ek tengeri só, ½ ek bors, 1 tk cayenn bors, 1 tk chili paprika, 1 tk koriander, 1 tk fokhagyma, ½ tk fahéj, ½ tk szegfűszeg

Kína fűszerkeverék:
½ ek chili paprika, 1 ek fahéj, 1 ek kurkuma, 2 ek gyömbér, 1 tk koriander, 1 tk kardamom, ½ ek bors, ½ ek szegfűbors, 1 tk szecsuáni bors

Provance fűszerkeverék:
kakukkfű, borsikafű, rozmaring, majoranna, cayen bors, fokhagyma granulátum (mindegyikből 1-1 csomagot keverek össze, kivéve a cayenn bors, abból kb 1-2 teáskanállal)

Toscan fűszerkeverék:
1 cs. oregánó,1 cs bazsalikom, ½ cs majoranna, 1/2 cs rozmaring, ½ cs borsikafű, ½ cs kakukkfű, ½ cs zsája

Karácsonyi fűszerkeverék:
¼ kk só, 2 ek fahéj, 1 ek gyömbér, ½ ek szegfűszeg, ¼ tk szerecsendió (Ezt nagyon szeretem kakaóba, forralt borba, mézeskalácsba vagy egyéb karácsonyi sütikbe is, sőt még a reggeli tejeskávéba is.)

Ezek nagy része őrölve értendő, provance és toscan főszerkeverék szárított morzsolt zöldfűszerekből is tökéletes. Nektek van jól bevált receptetek ilyesmire?



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése